ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

15 Μαρ 2009

Παγκόσμια ημέρα καταναλωτή σήμερα 15/03/2009 με ...έκρηξη καταγγελιών

Με... έκρηξη καταγγελιών και ερωτήσεων των καταναλωτών προς το τηλεφωνικό κέντρο «1520» του υπουργείου Ανάπτυξης για κερδοσκοπικές πρακτικές, επικίνδυνα προϊόντα και για την ακρίβεια «γιορτάζεται» σήμερα η «Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή».


Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, για το τετράμηνο Οκτωβρίου 2008 - Ιανουαρίου 2009 έγιναν συνολικά 15.941 τηλεφωνικές κλήσεις ή περίπου 130 την ημέρα.

Ο μεγάλος αριθμός καταγγελιών και ερωτήσεων που έγιναν στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου αναδεικνύει και την απαράδεκτη κατάσταση της αγοράς, καθώς και τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις καθημερινές συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις.

Αναλυτικά στις πέντε πρώτες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που συγκεντρώνουν τις διαμαρτυρίες των καταναλωτών, τα κυριότερα προβλήματα είναι:

  • Ελαττωματικά βιομηχανικά προϊόντα: Τα τηλεφωνήματά των καταναλωτών αφορούν κυρίως ελαττωματικές συσκευές ή ως προς τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους όταν θέλουν να επιστρέψουν το προϊόν.
  • Χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες: Οι καταγγελίες και οι ερωτήσεις είναι σχετικές κυρίως με τις πρακτικές ή τις κρυφές χρεώσεις στις πιστωτικές κάρτες, στα καταναλωτικά και στα στεγαστικά δάνεια.
  • Τηλεφωνία: Οι καταγγελίες έχουν να κάνουν κυρίως με τις εταιρείες σταθερής και δευτερευόντως με εκείνες της κινητής τηλεφωνίας, ενώ πολύ ψηλά βρίσκονται και τα παράπονα για το Ιντερνετ. Τα προβλήματα αφορούν καθυστερήσεις ενεργοποίησης των συνδέσεων με τους συνδρομητές ή με χρεώσεις για υπηρεσίες που δεν έχουν αγοράσει.
  • Καύσιμα: Η κερδοσκοπία με τις τιμές και η νοθεία στα καύσιμα αναγκάζει τους οδηγούς των οχημάτων κυριολεκτικά να... σπάνε τα τηλέφωνα του «1520» να ρωτούν και να καταγγέλλουν. Ιδίως αυτό συμβαίνει όταν οι πολίτες ενημερώνονται για πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και, ωστόσο, στα πρατήρια διαπιστώνουν αυξήσεις.
  • Καταστήματα - σούπερ μάρκετ - λαϊκές αγορές: Οι καταγγελίες και τα παράπονα των καταναλωτών συγκεντρώνονται στις δύο πρώτες κατηγορίες. Οι τηλεφωνικές κλήσεις αφορούν για άλλες τιμές στο ράφι και άλλες στην ταμειακή μηχανή, ενώ για τον μήνα Ιανουάριο πολλές ήταν οι καταγγελίες για πλασματικές εκπτώσεις.

Οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσετε στις συναλλαγές σας μπορείτε εκτός από τον αριθμό 1520 (τηλεφωνικό κέντρο Υπουργείου Ανάπτυξης) να το καταγγείλετε και στα τηλέφωνα 210 3842508,210 3821838,210 3828516 ή γραπτώς στην διεύθυνση :


Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Πλ. Κάνιγγος -10181-Αθήνα
Fax: 210 3843549
E-mail: info@efpolis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου